Linux Tabanlı İşletim Sistemleri Nedir ?

Linux Tabanlı İşletim Sistemleri
Linux Tabanlı İşletim Sistemleri

İşletim sistemleri bilgisayarımızla aramızdaki bir bağdır.Windows , Ubuntu , Pardus gibi sistemler bize arayüz sağlayan işletim sistemleridir.Bu yazımızda şuan için vazgeçilmez hale gelen Linux çekirdekli işletim sistemlerinden bahsedeceğiz.
Linux tabanlı işletim sistemleri açık kaynaklıdır. Arayüzde istediğimiz değişikliği yapma imkanımız olduğundan istediğimiz gibi kişiselleştirme imkanına sahip oluyoruz.Ülkemizde genel itibariyle Windows kullanılsa da Ülkemizde Tübitak tarafından geliştirilen Pardus işletim sistemi kullanılması öneriliyor.
Şimdi bazı Linux tabanlı işletim sistemlerinden bahsedelim.

Pardus
Bu işletim sistemi Ülkemiz deki Tübitak tarafından geliştirilmiş bir ücretsiz açık kaynak kodlu işletim sistemidir.İlk sürümü 2005 yılında piyasaya çıkmıştır.Pardus’un oluşturulmasındaki ana sebep yaygın bir işletim sistemi haline getirerek ülke olarak bu sistemi kullanmaktı.Ancak şuan için bu durum söz konusu değil.
Pardus’un Avantajları
Ücretsiz olması , Virüs bulaşma ihtimalinin düşük olması , diğer Linux tabanlara göre daha iyi bir Türkçe desteği sunar.Ücretsiz Office uygulamaları , Uygulama geliştirmek için gerekli yazılımların ücretsiz olması gibi bir çok avantajı sayılabilir.Bizler Programlama Hocam olarak Pardus İşletim sistemini kullanmanızı sizlere öneriyoruz.
Ubuntu
Bu İşletim sistemi Canonical Ltd. tarafından geliştirilmektedir.Bugün 20 milyonu aşkın kullanıcısı bulunmaktadır.Tüm Linux tabanlı işletim sistemleri gibi bu işletim sistemi de açık kaynaklı ve ücretsiz dağıtılan bir işletim sistemidir. Ubuntu 6 ayda bir güncelleme desteği sunmakta ve önümüzdeki 5 yıl boyunca güncelleme desteği sözü verdiğinden tercih edilebilecek bir işletim sistemidir. Ubuntu Sözcüğü Zulu dilinde “insanlık” anlamına gelmektedir. Ubuntu da yazılım kurabilmek için bir marketi bulunmaktadır. Ubuntunun desteklediği çoğu yazılımlar orda bulunmaktadır.


Lubuntu
Bu işletim sistemi açık kaynak işletim sistemleri arasında özellikleri düşük bilgisayarlar için bir mucize gibidir. Ubuntunun çalıştırdığı yazılımları bu sistemde desteklediği için geniş bir yazılım marketine de sahip olmuş oluyor.
Diğer işletim sistemlerinde de olduğu gibi virüslere karşı daha güvenli , ücretsiz dağıtılan ve bilgisayarın yavaş olduğunu söyleyenler için rahat bir nefes alabilecekleri bir işletim sistemi olmayı hedefliyor.


Android
Bu işletim sistemi şuan çoğumuzun cep telefonlarında kullandığı Google’ın desteklediği güncellemesinin en son 1 ayı aşkın zaman önce 6.0 ‘a ulaştığı mobil işletim sistemlerinden biridir. Mobil işletim sistemleri arasında büyük güce sahip olan Android’in Google’ ın desteklediği büyük bir marketi bulunmaktadır. Diğer Linux tabanlı işletim sistemleri gibi Android işletim sistemi de ücretsiz kaynak olmaktadır.

Yorumlar

  1. Merhaba yazınızda kaynak göstermeniz için teşekkür ederim. İlgili link güncellenmiştir. Buradan bakabilirsiniz. İyi bloglar... http://www.programlamahocam.com/2017/10/linux-tabanl-isletim-sistemleri.html

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar