Joomla ve Webpress

Joomla son derece çekici bir CMS yani İçerik Yönetim Sistemidir.
Size, internet sitelerinizi ve bağli zor dinamik uygulamaları hazirlarken yardim eder.
En iyisi de, Joomla herkesçe kullanilabilir açik kaynak kodlu özgür bir yazilimdir.
Dünyadaki yerine baktigimizda, Joomla 'nin kişisel sayfalardan kurumsal sayfalara kadar her alanda hızla yaygınlaşarak kullanıldığını görüyoruz.
»  Kurumsal web site ve portallar
»  Küçük ve orta ölçekli işletmeler
»  Dernek ve çeşitli organizasyonlar





















»  Devlet kurum ve kuruluşları
»  Okullar, Dini kurumlar
»  Kişisel ve Gurup sunumlari dergi, gazete, çesitli e-yayin organlari vb..
Joomla ile uyum içinde çalışan, her gün geliştirilerek bir yenisi sunulan, yine açik kaynak kodlu yan uygulamaları ile Joomla 'nin yetenekli yönünüzü nasıl gün ışığına çıkardığına şahit olacaksınız.
Joomla'nin bazı Özellikleri:
»  Kullanımı çok kolaydir
»  Ekonomiktir
»  Düzenli olarak bilgilerinizi yedekleyebilirsiniz
»  Istekleriniz doğrultusunda genişletilebilir, esnek bir yapısı vardır
»  Açik kaynak kodludur
»  Php tabanlı bir sistemdir, Mysql veritabanını kullanır
»  Güvenli ve hızlı yapısı vardır
»  Kendi içinde Çöp Kutusu Sistemini barındırır.
»  RSS yayınlarına destek verir
»  Çoklu dil desteği vardır.
»  WYSIWYG Editörleri destekler
»  SEF (Search Engine Friendly URLs) Arama Motoru dostu uzantılar destekler
»  Çok güçlü bir tema sistemi vardır
»  Sistem Güncellemeleri basittir.

İçerik yönetim sistemlerinin karşılaştırılması

İçerik yönetim sistemleri, (İYS, İngilizce: Content Management System – CMS) üst düzey yazılım bilgisi gerektirmeden kolay ve hızlı biçimde web siteleri/içerikleri oluşturmaya olanak tanıyan, genellikle çoklu kullanıcı desteği ile içeriğin işbirlikli oluşturulmasına ve düzenlenmesine olanak tanıyan sistemlerdir. Bu kavram İnternet teknolojilerinin gelişmesine paralel olarak 90’lı yılların sonlarına doğru ortaya çıktı.
Günümüzde bir çoğu web sitesi hazırlamak için kullanılan içerik yönetim sistemleri birçok organizasyon tarafından yaygın olarak kullanılmakta ve kendi içerisinde bölünmüş bir yazılım endüstrisi hâline gelmiştir. W3Techs’in şu sayfada kullanım istatistiklerine yer verdiği içerik yönetim sistemleri, İnternette yayın yapan sitelerin %44.4‘ünü oluşturmakta. Bu sistemlerin birçoğu da açık kaynak kod projelerinden meydana gelmektedir.
Bu yazımda en çok kullanılan içerik yönetim sistemlerindenWordPress, Joomla ve Drupal üçlüsünü kendi web yazılım deneyimlerimle karşılaştırmak istedim.
Değerlendirmemi 5 puan üzerinden yaptım ve bunu da yıldız/yarım yıldız simgeleri ( / ) ile görselleştirdim. Evet o beklenen an geldi, işte değerlendirmem;

WordPress
Joomla
Drupal
Kararlılık
Ölçeklenebilirlik
Güvenlik1
LisanslamaÜcretsiz (GNU)Ücretsiz (GNU)Ücretsiz (GNU)
Esneklik
Destek/Topluluk
Ek Özellikler2
Kullanım Kolaylığı
1 WordPress yaygın kullanımı nedeniyle kötü niyetli kişilerin ve yazılımların daha çok hedefi olmaktadır.
2 Ek özellikler eklenti, tema ve ek araçlar açısından değerlendirilmiştir.
Değerlendirme
Bir web sitesi yapacaksam ilk başta WordPress seçeneği hemen aklıma gelen oluyor. Bu açıdan WordPress ile bir gönül bağımın bulunduğunu söylemeden edemeyeceğim. Joomla ile çok fazla haşır neşir olamadım ama kullanımı zor yönetim paneli halen aklımdan çıkmıyor. Bugüne kadar yaptığım hiç bir web sitesinde Joomla’yı tercih etmedim. Drupal’ı ise yaratıcısı Dries Buytaert’in bir tweeti ile özetlemek istiyorum: OH: “Use WordPress if you want to build a blog. Use Drupal if you want to build a WordPress.” Yani, eğer bir blog yapmak istiyorsanız WordPress kullanın. Bir WordPress yaratmak istiyorsanız ise Drupal. Sonuna kadar katılıyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar